Általános szerződési feltételek

ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK

A Szolgáltató (mint a Webáruház üzemeltetője):
név: Magyarországi Református Egyház Bethesda Gyermekkórháza

székhely: 1146 Budapest, Bethesda utca 3. 
adószám: 18040245-2-42
e-mail: stiller.viktoria@bethesda.hu, haynich.viktoria@bethesda.hu 
telefon: +36301731408

Jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) a Szolgáltató által üzemeltetett https://bethshop.bethesda.hu/hu/ oldalon keresztül nyújtott elektronikus kereskedelmi szolgáltatásokat igénybe vevő Ügyfelek, valamint a Szolgáltató, mint eladó jogait és kötelezettségeit tartalmazza.

I. Az ÁSZF hatálya, módosítása

Az ÁSZF hatályos: https://bethshop.bethesda.hu/hu/ internetes elérhetőségen közzététel napjától. 
A Szolgáltató fenntartja a jogát jelen ÁSZF egyoldalú módosítására. A módosításról minden esetben tájékoztatja az Ügyfeleket a https://bethshop.bethesda.hu/hu/ internetes elérhetőségen. A módosítást követően a Webáruház használata az ÁSZF módosításának elfogadását jelenti.

II. A Termékek köre

A Webáruházban a Kórház által értékesítési célra vásárolt termékek, kivéve: gyógyszerek, gyógyászati segédeszközök (a továbbiakban: Termék) tekinthetők, illetve vásárolhatók meg. A Webáruházban nem vásárolhatók meg állami forrásból vagy hatóságoktól származó készletek, illetve adományok és egyéb ingyen kapott termékek.
A honlapon található információk külső forrásokból (gyártó, forgalmazó, egyéb) származnak, ezekért, illetve az ezen információk felhasználásából eredő esetleges problémákért vagy károkért a webáruház üzemeltetője semmiféle felelősséget nem vállal. A termékoldalakon található termék leírások csak tájékoztató jellegűek, nem minden esetben tartalmaznak az adott termékről minden információt. A hivatalos termékleírásért kérjük, látogasson el a termék gyártójának weboldalára.
Saját készítésű termékek esetén a Termék lényeges tulajdonságairól történik tájékoztatás, részletes információt a Szolgáltató megjelölt elérhetőségén kaphat az Ügyfél.
Ha a vásárlás előtt a termékkel kapcsolatban kérdés merülne fel, a Szolgáltató ügyfélszolgálata készséggel áll rendelkezésre. A Szolgáltató által forgalmazott termék - ahol ezt a jogszabályok előírják - a magyar nyelvű terméktájékoztatóját és használati utasítása a Termékhez mellékelve kerül kiszállításra, átadásra.

III. A Felek közötti megállapodás formája

A Felek között létrejött jogviszony során a Felek jogait és kötelezettségeit jelen ÁSZF-ben meghatározott szabályok rögzítik. Az Ügyfél a jogviszony létrejöttét megelőzően az ÁSZF-et megismerheti https://bethshop.bethesda.hu/hu/altalanos_szerzodesi_feltetelek-i-111.html internetes elérhetőségen. A regisztrációval az Ügyfél külön értesítés és jóváhagyás nélkül elfogadja az ÁSZF-ben foglaltakat. Véglegesített megrendelést követően az Ügyfél nem hivatkozhat arra, hogy a szabályszerűen közzétett, megismerhető ÁSZF-et nem ismerte, annak pontjaival nem értett egyet.
A honlapon történő böngészéssel, regisztrációval nem, azonban a megrendelés visszaigazolásával az Ügyfél és a Szolgáltató között olyan fogyasztói szerződés jön létre, amelyet a szerződés szerinti termék vagy szolgáltatás nyújtására szervezett távértékesítési rendszer keretében a felek egyidejű fizikai jelenléte nélkül úgy kötnek meg, hogy a szerződés megkötése érdekében a szerződő felek kizárólag távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszközt alkalmaznak.
A szerződés nyelve magyar. Az un. elektronikus szerződés nem tekinthető írásba foglalt szerződésnek, így nem kerül iktatásra, és a későbbiekben nem hozzáférhető. 

IV. A Webáruház használata

A termékek közötti keresésre, a weblap használatára regisztráció nélkül is van lehetőség. Az oldalon található anyagok kizárólag személyes és nem kereskedelmi célú tanulmányozása és letöltése engedélyezett. A megismerhető anyagok módosítása, reprodukciója, nyilvános közzététele, bemutatása, terjesztése, illetve egyéb módon a nyilvánosságot szolgáló, vagy kereskedelmi célzatú felhasználása, továbbá ezen anyagok más internet oldalakon, illetve számítógépes hálózati rendszerekben való bármilyen célú felhasználása tilos. A jogellenes felhasználásból eredő bármilyen kárért a Szolgáltató nem felel.
A termékek kategóriákba, azon belül alkategóriába vannak sorolva a könnyebb eligazodás érdekében. A kívánt termékcsoportra kattintva, részletes terméklistát kap az Ügyfél, ahol választhat a termékek közül, és eljuthat a termékek információs oldalaira. Minden termék mellett megtalálható a neve, ára, kiszerelése, az esetleges kedvezmény, fotó a termékről - esetenként eltérhet a megvásárolt termék dobozától, amennyiben a gyártó változtatott a csomagoláson - valamint rövid leírás a termék elsődleges jellemzőiről. A keresés mezőben a termékekre, lehet rákeresni. Teljes szót, vagy szótöredéket is be lehet írni a keresőbe.
A honlapon feltüntetett árak bruttó árak, melyek a csomagolás költségét és az ÁFÁ-t tartalmazzák. Az Ügyfél a vásárlása során a megrendelés véglegesítését megelőzően ellenőrzött és általa visszaigazolt vételárat és szállítási költséget köteles megfizetni. Egyéb fizetési kötelezettség az Ügyfelet nem terheli.
A Szolgáltató a termékeket folyamatosan a helyszínen is értékesíti, készletadatai meghatározott időközönként, késéssel frissülnek, így a Webshopban megadott készletinformációk csak tájékoztató jellegűek. Az Ügyfél minden esetben külön tájékoztatást kap elektronikus levélben arról, hogy az általa kiválasztott termék rendelkezésre áll-e, illetve, hogy online megrendelhető.

V. Regisztráció

A regisztráció során az Ügyfél köteles az alábbi valós, hozzá köthető adatokkal regisztrálni:

  • név;
  • e-mail;
  • jelszó

A Szolgáltató, amennyiben tudomására jut, hogy az Ügyfél által megadott adatok köre nem valós elemeket tartalmaz, jogosult az Ügyfél hozzáférését részlegesen, vagy teljes egészében korlátozni, illetve az Ügyfelet a Webáruház használatából kizárni.

Ügyfél a regisztrációkor a felületen külön jelölő négyzet bejelölésével kijelenti, hogy  a jelen ÁSZF rendelkezéseit megismerte és megértette, azokat magára nézve kötelezőnek ismeri el.

A Webáruházban egy e-mail cím csak egy alkalommal regisztrálható. Az Ügyfél az e-mail címe megadásával tudomásul veszi és hozzájárul ahhoz, hogy a Webáruház technikai jellegű üzenetet, rendszerüzenetet küldjön számára.

VI. A megrendelés folyamata

A megrendelés folyamata a megvásárolni kívánt termék(ek) kosárba helyezésével kezdődik. Az Ügyfél a Kosár tartalmát bármikor megtekintheti, módosíthatja, törölheti a „Kosár” ikonra kattintva. A megvásárolni kívánt termék(ek) darabszáma szabadon beállítható. A kosár tartalmának módosítását követően az adatok automatikusan frissülnek.
A kosár összeállítását követően az Ügyfél a TOVÁBB A PÉNZTÁRHOZ gombra kattintva folytathatja a megrendelés véglegesítését. 
A kosár tartalmának összesítését követően a TOVÁBB A SZÁLLÍTÁSHOZ gombra kattintva adhatja meg az Ügyfél a számlázási és szállítási címét. A számlázáshoz és a szállításhoz az alábbi adatok megadása kötelező:

  • Név/Cégadatok;
  • E-mail cím
  • Telefonszám
  • Számlázási / Szállítási cím
  • Cég esetén adószám

A megadott adatokat (telefonszám, szállítási vagy a számlázási cím, cég estén adószám) a rendszer az Ügyfél profilja alatt elmenti. Módosításuk a felső menüsorban, az Ügyfél regisztrációkor megadott felhasználói nevére kattintva az „SAJÁT ADATAIM/SZEMÉLYES ADATOK” menüpontban bármikor módosítható.
 A szállítási mód (házhoz szállítás / helyszíni átvétel) kiválasztása után az Ügyfél többfajta fizetési módot jelölhet meg (azonnali bankkártyás fizetés / helyszínen fizetés).
A kiszállítással / helyszíni átvétellel kapcsolatos észrevételeit a „MEGJEGYZÉS” mezőben lehet megtenni.
A rendelés véglegesítése a „RENDELÉSEM ELKÜLDÉSE” gombra kattintva történik. 
A megrendelés rögzítéséről és feldolgozásáról a megadott email címre egy visszaigazolást küld a Szolgáltató az elküldést követően 1 órán belül. Amennyiben az Ügyfél a már leadott megrendeléséhez további terméket szeretne hozzáadni, jeleznie szükséges a bethinfo@bethesda.hu elérhetőségen a rendelési azonosítóra hivatkozva. Amennyiben több rendelést adott le egymást követően és szeretné, hogy az egy csomagba kerüljön, kérjük, szintúgy a bethinfo@bethesda.hu elérhetőségen jelezze. Módosításra a rendelés leadásától számított 2 órán belül van lehetőség.
A vásárlási folyamat során bármely fázisában lehetőség van arra, hogy az egyes előző menüpontokra visszalépjen az Ügyfél, vagy vásárlását megszakítsa. A megrendelés leadása után a megrendelés tételeit, az átvételi és fizetési módot már nem módosíthatja a Webshop megrendelési felületén.

V. Fizetés

A fizetendő végösszeg a megrendelés összesítése és visszaigazoló levél alapján minden költséget tartalmaz. A számlát a csomag tartalmazza. A csomagot köteles kézbesítéskor a futár előtt megvizsgálni, és termékeken, csomagoláson észlelt esetleges sérülés esetén jegyzőkönyv felvételét kérni, sérülés esetén a csomagot nem köteles átvenni.

A megrendelt Termék vételárának és szállítási költségének megfizetése teljesíthető:

  • azonnali bankkártyás fizetéssel
  • helyszínen fizetéssel.

Bankkártyás fizetés: a rendelés elküldése után az Ügyfél az OTP SIMPLEPAY oldalán adhatja meg a bankkártya adatait és fejezheti be a vásárlást.

Személyes átvétel esetén a csomagot átvenni és vételárat megfizetni a Gazdasági épület, 2. emelet pénztárjában (1146 Budapest, Bethesda utca 3.) lehet hétköznaponként 7 és 18 óra között.

Személyes átvétel esetén az ügyfél az alábbi fizetési módok között választhat:

  • Készpénzes fizetés
  • Bankkártyás fizetés

VI. Szállítás

Az Ügyfél választhat, hogy a megrendelt Terméket személyesen a Gazdasági épület, 2. emelet pénztárjában kívánja átvenni, vagy annak csomagküldés keretében történő megadott címre szállítását kéri
Személyes átvétel esetén a csomagot átvenni és vételárat megfizetni a Megrendelés visszaigazolását követő 10 nappal lehet a Gazdasági épület, 2. emelet pénztárjában (1146 Budapest, Bethesda utca 3.) lehet hétköznaponként 7 és 18 óra között.
Amennyiben csomag a rendeléstől számított 10 napon belül nem kerül átvételre, és ennek okát az Ügyfél nem jelzi, úgy a rendelése törlésre kerül.
Házhozszállítás esetén a megrendelt Termék kiszállítását a GLS Futárszolgálat végzi. A Termék a megrendelés során megadott, magyarországi címre kerül kiszállításra. 
Kérjük olyan magyarországi szállítási címet adjon meg, ahol 8-17 óra között tartózkodik valaki. Amennyiben céghez / irodába kéri a kiszállítást, azt a megjegyzéseknél egyértelműen jelezze.
Raktáron lévő termék 10 óráig leadott rendelése esetében a szállítási a rendelés leadását követő munkanaptól számított 2-3 munkanapon belül, az ezt követően leadott rendeléseknél pedig 3-4 munkanapon belül történik. Raktáron nem lévő termékek szállítási határideje a rendelés leadásától számított 5 nap. Amennyiben raktáron lévő és raktáron nem lévő terméket megrendelésére kerül sor, úgy az egész vásárlásra a 5 napos határidő vonatkozik.

VII. Elállás

A fogyasztó és a szolgáltató közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Kormányrendelet alapján az Ügyfelet elállási jog (a termék visszaküldésének joga) illeti meg. Az Ügyfél a megkötött szerződéstől egyoldalúan és indoklás nélkül visszaléphet, valamint a termék visszaküldése után kérheti a Szolgáltatótól az általa fizetett összeg visszatérítését (házhoz szállítás esetén ideértve a szállítási költséget is). 
Az elállási szándékot személyesen vagy az elállási nyilatkozat postai úton (1146 Budapest, Bethesda utca 3.) vagy e-mailben (bethinfo@bethesda.hu) történő visszaküldésével lehet jelezni. 
Visszaküldés esetén az Ügyfél köteles az adott terméket haladéktalanul, legkésőbb az elállás közlésétől számított 14 napon belül saját költségén visszaküldeni a Szolgáltató részére (postára adni), vagy személyesen a 1146 Budapest, Bethesda utca 3-ba visszavinni. Az Ügyfél által kifizetett teljes összeg (ideértve a szállítási költséget is) a termék beérkezése után kerül a visszatérítésre. 
Az Ügyfél felelősségre vonható a megvásárolt termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért. 
A webáruházon található termékek egy része olyan zárt csomagolású terméknek minősül, melyek esetében, a 45/2014 (II.26.) Kormányrendelet alapján, a csomagolás felbontása után az Ügyfél, egészségvédelmi vagy higiéniai okokból már nem élhet az elállási jogával. 
Orvostechnikai eszköz vásárlása esetén pedig csak a kipróbálás előtt élhet az elállási jogával az Ügyfél!
Az elállási/felmondási jog gyakorlásáról részletes rendelkezés elérhető: https://net.jogtar.hu/jogszabaly?docid=a1400045.kor

VIII. Jótállás, szavatosság

A Szolgáltató szavatossági és jótállási felelősségére a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Kormányrendelet, továbbá a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól szóló 19/2014. (IV. 29.) NGM rendeletben foglaltak az irányadók.

Amennyiben a Termék hibás, az Ügyfél köteles haladéktalanul jelezni kifogását e-mailben (bethinfo@bethesda.hu), telefonon (+36301731408), vagy postai úton. A bejelentést az azt követő 5 (azaz öt) munkanapon belül a Szolgáltató kivizsgálja.

A nem rendeltetésszerű használatból eredő hibák esetén a szavatossági, illetve a jótállási igény nem érvényesíthető. A szavatossági, illetve a jótállási igény kedvezményes áru Termék esetén is érvényesíthető, ilyenkor is lehet minőségi kifogással élni, kivéve olyan hiba miatt, amelyet a Szolgáltató a kedvezmény okaként megjelölt.

Jótállás csak a 151/2003. (IX.22.) Korm. rendelet Mellékletében felsorolt 10.000,- forintnál drágább tartós fogyasztási cikkre vonatkozik

A Szolgáltató a szavatossági vagy jótállási igényről jegyzőkönyvet köteles felvenni, amelyben rögzíti 

  • az Ügyfél 
    - nevét, 
    - címét, 
    - valamint nyilatkozatát arról, hogy hozzájárul a jegyzőkönyvben rögzített adatainak a 19/2014. (IV. 29.) NGM rendeletben meghatározottak szerinti kezeléséhez,
  • a Termék 
    - megnevezését, 
    - vételárát,
  • a Szolgáltató általi teljesítés időpontját,
  • a hiba leírását és bejelentésének időpontját,
  • és az érvényesíteni kívánt jogot.
  • Ezen túlmenően a Szolgáltató rögzíti a szavatossági vagy jótállási igényre adott válaszát.

A Szolgáltató a jegyzőkönyv másolatát haladéktalanul, igazolható módon az Ühyfél rendelkezésére bocsátja. A jegyzőkönyvet a Szolgáltató három évig köteles megőrizni.

IX. Garancia

A webshopban árult orvostechnikai eszközök rendeltetésszerű használata során bekövetkező meghibásodások esetén a jótállás időszaka a kiskereskedelmi értékesítéstől számított 1 év.

A megvásárolt eszközök és tartozékok garanciális javításra vagy cserére való visszajuttatásának költségei a vásárlót terhelik.

A hibás terméket megtisztított állapotban  kell visszaküldeni. Különösen fertőzésveszélyes anyaggal (pl. vér, váladék, egyéb testfolyadék) szennyezett termék átvételét a Szolgáltató megtagadhatja! A készüléket eredeti, gyári csomagolásában, vagy annak hiányában a leggondosabb csomagolásban, minden tartozékával, valamint a kapott számlával (vagy másolatával) együtt kell szerízünkbe eljutattni. A garanciális igény a számlával érvényesíthető, külön garanciajegy kiállításra nem kerül.

A korlátozott garancia nem vonatkozik a következő esetekre:

1. Un. vis maior esetekből származó károk, szándékos vagy gondatlan, tevőleges, vagy mulasztásos károkozásból eredő károk

2. Illetéktelen személy által végzett javításából vagy szétszereléséből származó károk.

3. Nem rendeltetésszerű használatból, hibás kezelésből vagy hibás alkalmazásból származó károk.

4. A rendeltetésszerű használatból eredő kopásból és elhasználódásból származó rongálódás.

IX. Panaszkezelés, Reklamáció

A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet alapján a Szolgáltatónál az alábbi módon lehet panaszt tenni: 

Postai úton és személyesen: 1146 Budapest, Bethesda utca 3. 
Kérjük a levelén tüntesse fel: "WEBÁRUHÁZ". 
E-mail: bethinfo@bethesda.hu

Tekintettel arra, hogy a Szolgáltató és az Ügyfél közötti telefonbeszélgetés nem kerül rögzítésre, így telefonon a Szolgáltató nem köteles a panasz felvételére. A személyesen előterjesztett panasz esetén amennyiben lehetőség van rá, a Szolgáltató munkatársai azonnal intézkednek. Amennyiben a panasz kivizsgálása és kezelése a panasztétel időpontjában nem lehetséges, jegyzőkönyv felvételére kerül sor. 

A panaszról felvett jegyzőkönyv az alábbiakat tartalmazza:

  • a fogyasztó neve, lakcíme,
  • a panasz előterjesztésének helye, ideje, módja,
  • a fogyasztó panaszának részletes leírása, a fogyasztó által bemutatott iratok, dokumentumok és egyéb bizonyítékok jegyzéke,
  • a Szolgáltató nyilatkozata a fogyasztó panaszával kapcsolatos álláspontjáról, amennyiben a panasz azonnali kivizsgálása lehetséges,
  • a jegyzőkönyvet felvevő személy és – elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz kivételével – a fogyasztó aláírása,
  • a jegyzőkönyv felvételének helye, ideje,
  • elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a panasz egyedi azonosítószáma.

A panaszt, reklamációt a bejelentést követő 5 munkanapon belül vizsgálja ki a Szolgáltató. Az írásbeli panaszt a Szolgáltató annak igazolt beérkezését követően harminc napon belül köteles írásban érdemben megválaszolni és intézkedni annak közlése iránt.

A Szolgáltató a panaszt, reklamációt és az arra adott válasz másolati példányát öt évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatni.

A panasz elutasítása esetén a Szolgáltató írásban tájékoztatja az Ügyfelet arról, hogy panaszával - annak jellege szerint - mely hatóság vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti. A tájékoztatás tartalmazza továbbá az illetékes hatóság, illetve a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület székhelyét, telefonos és internetes elérhetőségét, valamint levelezési címét. A tájékoztatás arra is kiterjed, hogy a Szolgáltató a fogyasztói jogvita rendezése érdekében igénybe veszi-e a békéltető testületi eljárást.

Az Ügyfél a kifogásaival, panaszaival az alábbi szervezetekhez fordulhat továbbá: 

A fogyasztóvédelemhez kapcsolódó további jogokról és jogérvényesítési lehetőségekről bővebb tájékoztató: https://fogyasztovedelem.kormany.hu/#/nyitolap

A Szolgáltató nem tartozik a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló törvény szerinti magatartási kódex hatálya alá!

X. A felelősség korlátozása

A Szolgáltató az alább felsorolt esetekben nem tartozik felelősséggel:

  • az interneten küldött és/vagy fogadott, nem a Szolgáltatótól származó bármilyen adat által okozott problémáért;
  • az internetes hálózat bármilyen működési hibájáért, ami megakadályozza a Webáruház akadálytalan működését és az azon keresztüli vásárlást;
  • bármilyen adatvesztésért;
  • bármely, a folyamatban alkalmazott szoftver nem megfelelő működésének következményeiért;
  • a Szolgáltató hálózatában bármilyen programhiba, rendkívüli esemény vagy technikai hiba következményeiért.